بی اشتهایی عصبی یعنی چه ؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بی اشتهایی عصبی یعنی چه ؟
نوشته شده در شنبه 22 / 1 / 1391
بازدید : 173
نویسنده : محمدرضا علی اکبری

_ این بیماران از حفظ وزن بدنشان در سطح حداقل وزن مورد انتظار یا بالاتر از آن ( مثلا کاهش وزن به حدی که وزن بدن به کمتر از 85 درصد وزن مورد انتظار برسد ) و یا افزایش وزن مورد انتظار در دوره رشد خودداری می نمایند . این بیماران به طور مشخصی از چاق شدن می ترسند . وجه مشخصه بیماران مبتلا به بی اشتهایی عصبی اختلال عمیقی است که اینها در برداشت از تصویر بدنی خود دارند . لذا این افراد بی وقفه در پی لاغری هستند و برای این منظور حتی تا مرحله گرسنگی کشیدن هم پیش می روند .

 

اکثر رفتارهای غیرعادی که این افراد به منظور کاهش وزن خود انجام می دهند ، در خفا صورت می گیرد . با توجه به اینکه بیمار اغلب مشکل خود را انکار می کند ، یادآوری لزوم درمان به بیمار و خانواده اش و آشنا کردن آنها با عوارض بیماری از جمله احتمال مرگ و میر ضروری است . دارو درمانی با احتیاط انجام شود ( با توجه به وضعیت جسمانی بیماران ) به منظور اصلاح تصویر بدنی فرد از خود ، روان درمانی انجام می شود .

 

روانشناسی - مسائل گوناگون - بی اشتهایی عصبی یعنی چه ؟




:: موضوعات مرتبط: بی اشتهایی عصبی یعنی چه ؟ , ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: